Približne tri štvrtiny obyvateľov Európy žijú v mestských oblastiach. Vysoká koncentrácia ľudí znamená väčší trh a silnejšia ekonomika zas väčšiu kúpnu silu. Nemožnosť vyrábať výrobky či pestovať potraviny priamo v mestách vytvára nevyhnutnú potrebu zásobovania. To vytvára veľký potenciál pre nákladnú dopravu. Z pohľadu logistiky je každá metropola unikátom, vyžaduje si jedinečné riešenia a nie všetky princípy možno voľne prenášať. Aj Bratislavu v nadchádzajúcich rokoch čaká hľadanie ideálneho modelu zásobovania svojich čoraz náročnejších obyvateľov. Má pritom špecifikum, ktoré hrá výrazne v jej prospech: nikdy celkom nedorástla do problémov veľkých svetových metropol.
Logistika v digitálnej dobe konečne prestáva strácať čas
Všetko je na internete
Potreba doručovania a zásobovania v posledných rokoch prudko narástla a v nadchádzajúcej dekáde ju čakajú ešte prudšie zmeny. Internetový predaj zaznamenáva veľký rast, no zatiaľ sa ani zďaleka nepriblížil svojim limitom vo všetkých oblastiach. Dnes drží prvenstvo najmä elektronika, ktorej približne tretina sa dnes predáva online. Naopak, na opačnom konci sú potraviny, pri ktorých prebehnú cez internet približne len dve percentá nákupov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?