Musia skontrolovať maily, pozrieť novinky na Twitteri a zistiť, či fotografia zo včerajšej párty má na Facebooku dosť lajkov, zdieľaní a komentárov. Z ranného siahnutia po mobile sa stal návyk, ktorý je na rozdiel od rozcvičky spojený s využitím komerčných služieb. Ako dochádza k tomu, že sa z používania produktu stane závislosť? Dá sa k tomu cielene prispieť? A je to vôbec morálne? Na tieto otázky odpovedá Nir Eyal vo svojej knihe Hooked (Chytení na háčik).

Aj bez reklamy

Pripútanie zákazníka je kľúčový cieľ každého podnikania. Úlohou firemného marketingu je šíriť správu o produktoch a viesť ľudí k tomu, aby po nich siahli. Ak konzument nakúpi a je spokojný, môže vzniknúť zárodok vernosti. Vytvorenie hlbšieho vzťahu však ovplyvňuje frekvencia ďalších nákupov, schopnosť pamätať si značku či dostupnosť daného sortimentu. Marketingový kolotoč budenia pozornosti sa preto musí stále a často nákladne udržiavať v chode.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa