Čo prináša rok 2022 do realitného biznisu? Kam smeruje realitná kancelária Winners Reality a ako vníma oblasť nehnuteľností a developmentu tím maklérov na čele s regionálnym riaditeľom Winners Reality Milošom Ortutom, sa dozviete v nasledujúcom rozhovore.  

Čo vás presvedčilo, aby ste spolupracovali s Winners Reality?

Jakub Capík: S možnosťou spolupráce v rámci Winners Reality som sa prvýkrát stretol v roku 2016. V tom čase ma ako „nováčika“ osobne zaujala silná vízia tejto firmy. Mala veľký, smelý plán vybudovať najsilnejšiu značku na Slovensku a medzinárodne expandovať.

Marek Marchevský: U mňa to bola v prvom rade vysoká úroveň profesionality tejto spoločnosti a zároveň progresívne a ambiciózne plány, ktoré môžem časom zhodnotiť, že sa napĺňajú.

Michal Mrázek: Môžem len potvrdiť slová svojich kolegov. Od prvého momentu som vedel, že táto firma je tá správna voľba, a to najmä už od prvotných školení, osobných tréningov, podpory kolegov či celej firmy.

Čo vám spojenie s touto značkou dalo?

Marek Marchevský: Dnes si po niekoľkoročnej spolupráci s touto spoločnosťou dovolím tvrdiť, že som sa posunul na vyššiu úroveň vo všetkých činnostiach, ktoré práca realitného makléra zahŕňa. Rôzne možnosti vzdelávania v tejto spoločnosti mi priniesli väčší rozhľad na realitnom trhu a sebaistotu pri práci.

Daniel Golian: Mne toto spojenie pomohlo naštartovať úspešnú kariéru realitného makléra. Je podstatné uvedomiť si, že za úspechy som vďačný nielen sebe, ale i firme vďaka tomu, že pracujeme spoločne ako tím.

Cítite pri práci silu značky, ktorá je za vami? V čom konkrétne sa to prejavuje?

Jakub Capík: Sila našej firmy je obrovská nielen medzinárodnou expanziou, ale najmä unikátnosťou konceptu. Byť naozaj úspešnou firmou na Slovensku a vo svete dá množstvo práce, kapitálu a investovaného času a tejto firme sa to podarilo.

Daniel Golian: Ja to cítim v každom svojom kroku. Prejavuje sa to napríklad pri stretnutiach s klientmi, ktorí majú záujem o naše služby a už nás poznajú a evidujú na trhu.

Marek Marchevský: Pociťujem to takmer pri každej činnosti, ktorú pri svojej práci vykonávam, no zdôraznil by som silnú oporu v právnom servise a manažmente spoločnosti, ktoré sú nám dennodenne k dispozícii.

Máte priestor vo Winners Reality kariérne rásť, prinášať vlastné návrhy aj svoje myšlienky aplikovať v praxi?

Daniel Golian: Určite áno, každý vo Winners Reality môže kariérne rásť. Všetci majú rovnaké možnosti a je len na nich, ako s tým naložia. Žiadny návrh, nápad na zlepšenie alebo skvalitnenie našich služieb nezostane bez povšimnutia. Vždy sa snažíme, aby sme práve my ako firma prinášali novinky a vylepšenia na náš realitný trh. 

Michal Mrázek: Som rád, že aj ja sám som mohol priniesť pár nápadov do firmy a podieľať sa tak na inováciách, ktoré sú už teraz aplikované v praxi a prinášajú výsledky.

Marek Marchevský: Mne okrem vyššie spomínaných ponúka aj priestor na vlastnú sebarealizáciu pri mojej práci a tým mi je umožnené aplikovať svoje myšlienky v praxi.

Ako vám pomáhajú moderné technológie, digitalizácia pri práci v realitnej oblasti?

Jakub Capík: Dnešná doba je doba digitalizácie. Firmy, ako aj tá naša, to pochopili, a preto neustále inovujeme. Prinášame množstvo noviniek v rámci digitalizácie či už 3D/2D pôdorysy, profesionálne fotografie nehnuteľností, virtuálne obhliadky, digitálne podpisy zmlúv, naši potenciálni záujemcovia sa aj v čase koronovej pandémie mohli „prechádzať“ po nimi vybranej nehnuteľnosti a následne si ju rezervovať bez toho, aby ohrozili svoje zdravie.

Marek Marchevský: Sme digitálne pokroková spoločnosť, ktorá okamžite dokáže reagovať na akúkoľvek situáciu na trhu, a to nám dáva náskok pred ostatnými.

Daniel Golian: Urýchľuje nám to samotný obchod, kontakt s klientmi a mnoho iného. Celý predaj, marketing a stratégiu môžeme dohodnúť na diaľku, zmluvy o spolupráci podpíšeme elektronicky. Osobne sa stretneme pri odovzdávaní kľúčov, v nevyhnutných prípadoch  využijeme služby kuriéra a o ostatné sa už postaráme.

Jakub Capík: Za nás všetkých môžem povedať, že sme hrdí, že sme súčasťou tejto kvalitnej a úspešnej značky.

Miloš Ortuta 

Ako hodnotíte uplynulý rok z vášho biznisového pohľadu? Čo hovoria výsledky?

Výsledky hovoria jasne, že sa nám opäť darilo a rástli sme na úrovni 30 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Rozhodnutia, ktoré sme urobili, no hlavne to, že sme sa ešte viac zamerali na pravidelné vzdelávanie a prácu s ľuďmi na ich celkovom raste, nám prináša patričné výsledky. Tento rastúci trend potvrdzujú aj prvé dva mesiace tohto roka, keď v porovnaní s úvodom minulého roka sme narástli o vyše 35 percent.

Tieto výsledky odrážajú aj smerom k verejnosti úroveň značky. Malo by byť pre mňa ako človeka dôležité vybrať si, cez ktorú realitnú kanceláriu chcem svoju nehnuteľnosť predať alebo kúpiť novú? Prečo?

Áno, určite by malo. Dnes, keď je nízka ponuka a vysoký dopyt po nehnuteľnostiach, je dôležité správne nastavenie ceny. Realitný trh je veľmi dynamický a s tým je spojený aj vývoj cien. Predtým ako u nás začneme predávať klientovi nehnuteľnosť, si robíme dôkladnú analýzu vývoja cien danej nehnuteľnosti. Naším cieľom je predať nehnuteľnosť za maximálnu možnú cenu a tým aj naplniť klientove očakávania. A tomuto je priamoúmerná aj samotná stratégia predaja a marketing, ktorý bližšie priblížili moji kolegovia. Ťažko nájdete potenciálnych kupujúcich pre danú nehnuteľnosť, ak ňou nedokážete zaujať. Takisto pri kúpe nehnuteľnosti zohľadňujeme všetky jej faktory, aby mal klient jasnejší pohľad, keďže dnes  je veľmi kľúčové rýchlo sa rozhodnúť.

Winners Reality má vo svojom portfóliu aj developerské projekty. Čo všetko dokážete developerovi ponúknuť v porovnaní s inými realitnými kanceláriami?

V prvom rade určite dlhoročné skúsenosti. Za posledných osem rokov sme mali možnosť predávať projekty od piatich rodinných domov až po projekty v objeme viac ako sto bytov. Pre niekoho môžeme byť v tomto neznámi, no v novostavbách sme doposiaľ predali už vyše tisíc jednotiek. S klientom pracujeme od samotnej analýzy projektu, či má zmysel doň investovať, respektíve kúpiť ho, cez nastavenie financovanie projektu našimi hypotekárnymi špecialistami, keďže to mnohokrát zohráva úlohu pre úspešnosť predaja, až po samotný marketing, právny servis a predaj. Všetko to do seba zapadá ako puzzle, a preto sa celkový výsledok ukáže až na konci.

Miloš Ortuta
Zdroj: winners
Miloš Ortuta (36)
Je regionálny riaditeľ v spoločnosti Winners Reality, v realitnom biznise sa pohybuje už dvanásť rokov. Absolvoval štúdium na Fakulte manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove v odbore personálny manažment a v European Institute of Business and Public Education získal MBA so špecializáciou business management.

Okrem základných služieb, ktoré sú pre každý projekt obzvlášť dôležité, ponúkame  nadštandardné služby, ktoré sú v rámci Slovenska exkluzívne. Medzi ne patrí okrem iného  softvérový nástroj pre realitných developerov, ktorý využívajú najväčší stavitelia nielen na slovenskom realitnom trhu. Aj vďaka tomu dokáže každý náš developer, či už predáva malý, stredný, alebo veľký projekt, využívať služby na úrovni najväčších developerov. Aj táto skutočnosť nás na trhu obrovským spôsobom odlišuje.

Čo sa týka developerských projektov, ako si ich vyhľadávate? Aká je spolupráca s developermi?

Developerov, samozrejme, oslovujeme aj priamo, no vo veľkej miere sa k nim dostávame na základe pozitívnych referencií od developerov, ktorí s nami predávali alebo stále predávajú. A takisto priamym oslovením už samotnými developermi. Je v ich záujme, aby sa projekt  predával na vysokej úrovni, a preto si starostlivo vyberajú partnera pre sprostredkovanie predaja. Spolupráca s developermi je vždy na profesionálnej úrovni, keďže obe strany očakávame maximálnu kvalitu. Z našej strany sú to komplexné služby a z pohľadu developera kvalita stavby. Zároveň sa spoločne snažíme hľadieť na aktuálne potreby potenciálnych kupujúcich v danej lokalite.

Je podstatné uvedomiť si, že za úspechy som vďačný nielen sebe, ale i firme vďaka tomu, že pracujeme spoločne ako tím
 

Aké máte vízie do budúcnosti? Kam sa chcete posunúť v realitnom svete s Winners Reality?

Byť ešte silnejšia značka a tým spojené aj kultivovanie realitného trhu, kedže chceme všetkým, ktorí chcu v realitách dlhodobo prosperovať ukázať, že sme pre nich tá správna voľba. Máme na to všetky prostriedky, zázemie, inovácie, vzdelávanie a podporu, aby sme spoločne víťazili. Synergia kvalitných ľudí a sila našej značky dáva už dnes na trhu jasný signál. Už sme len krôčik od toho, aby sme pokryli celé Slovensko našimi realitnými špecialistami a dali naše najlepšie služby všetkým klientom. Ďalšia vec, na ktorej už intenzívne pracujeme, je spustenie vlastného developmentu. Cieľom je pripravovať vlastné projekty a v spolupráci s našimi aktuálnymi obchodnými partnermi, respektíve staviteľmi v rámci developerských projektov, na nich aj spoločne participovať. Čo zase prinesie nové možnosti pre spoluprácu s nami a s developermi.

Naša materská spoločnosť Winners Group má aj medzinárodné zastúpenie, takže jeden z ďalších cieľov je expandovať na ďalšie trhy, a to do Maďarska, kde ešte zastúpenie nemáme, a do Bulharska, kde už patríme v rámci finančného sprostredkovania k elite.