Najpravdepodobnejším dôvodom však je, že Slovensko si už svoj cenový prepad pred šiestimi rokmi prežilo a ísť s cenami ešte nižšie sa už nedá. Konkurenčný boj tak ostáva rovnaký ako vlani: lacné PZP a kôpka prídavných služieb či darčekov zadarmo – ktoré poisťovňu veľmi nestoja (ako extra krytie v cene), prípadne by ich musela poskytovať tak či tak (vhodným príkladom sú asistenčné služby). Snahy o predaj prémiových produktov za vyššie ceny, ale so širším krytím či dodatočnými výhodami sa na Slovensku nikdy nestretli s veľkým ohlasom, využíva ich menej ako desať percent šoférov. Všetci poisťováci už, zdá sa, akceptovali pravidlo, že keď ide o povinné poistenie škody spôsobené niekomu inému, najpodstatnejším faktorom je cena.
Prvá dekáda
Tento rok má za sebou poistný trh prvé desaťročie úplného uvoľnenia povinného zmluvného poistenia. Zrušenie monopolu Slovenskej poisťovne síce prebehlo od roku 2001, no ďalšie dva roky ešte ministerstvo financií diktovalo minimálne a maximálne ceny PZP. Až od roku 2003 dostali poisťovne úplne voľné ruky, čo sa týka výšky cien aj zmeny kategorizácie. Hlavne veľké poisťovne okamžite prišli s novými kategóriami, ktoré popri objeme motora – jediného faktora, na ktorý hľadel pôvodný zákon – zohľadňovali bydlisko vodiča, vek či rodinný stav. Cenové porovnania sa už robili oveľa ťažšie, možných kombinácií bolo veľmi veľa.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?