Dlho bolo v poisťovníctve tradíciou meniť ceny na jeseň a zároveň investovať do masívnej kampane. V časoch pred demonopolizáciou zákonného poistenia sa zmluvy uzatvárali vždy na kalendárny rok a tento zvyk pretrvával, aj keď už poistenie zodpovednosti mali v rukách súkromné firmy. Postupne sa však situácia menila: nastúpilo poisťovanie na technický rok, s ktorým prišla dominantná Allianz – Slovenská poisťovňa už v polovici minulého desaťročia. Keď sa k nej pred dvoma rokmi pridala aj dvojka Kooperativa, situácia bola jasná, poisťovanie na kalendárny rok začalo byť minulosťou. Momentálne má možnosť meniť poisťovňu k prvému januáru len zhruba tretina motoristov. Sústreďovať kampane na jesenný termín sa preto už veľkým hráčom neoplatí. Vidieť tak len tých menších, ktorí sa starajú rádovo o tisícky vozidiel. Väčšiu kampaň na jeseň vytiahla už len poisťovňa Union, ktorá stále patrí medzi trhových nováčikov a zvýšenie podielu na trhu jej umožní lepšie riadiť náklady na toto poistenie. A druhým výrazným zadávateľom reklamy je online poisťovňa Genertel – tá však robí akcie na PZP prakticky po celý rok. V tej jesennej ponúka štvrtinovú zľavu na poistenie. To, že jej väčší hráči nekontrujú podobne výhodnými ponukami, je len dôkazom toho, že trh sa po rokoch veľkého boja o klientov usadil. Vidieť to napokon aj na počtoch zmlúv. Tie sa výraznejšie menia len u tých najmenších hráčov. Väčší sa starajú o svojich dlhodobých klientov, lebo vedia, že agresívnejší nákup trhového podielu by sa im vo vysokonákladovom PZP nevyplatil. V časoch, keď rast nedokáže zabezpečiť životné ani neživotné poistenie, sa skrátka poisťovne sústreďujú na udržanie ziskovosti.
Aj zákonodarcovia už vedia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?