Prirodzene, používanie mobilov je zakázané. Treba si vystačiť s hlavami. Následne projektor na stene ukáže fotografiu mladého muža v obleku, ktorý máva z lietadla. Máte napísať jeho meno a priezvisko. Tušíte, že je to politik a že ste ho určite už videli, ale neviete si spomenúť, kto to je. Až na záver, počas kontroly a rekapitulácie, zisťujete, že to bol kanadský premiér Justin Trudeau.

Prestávky na pivo

Barové kvízy sú v slovenských podnikoch čoraz populárnejšie. V zásade fungujú všetky na rovnakom princípe. Moderátor – kvízmajster – pripraví desiatky otázok, vybavia sa vhodné priestory v bare, kaviarni alebo v podobnom podniku, ktorý má o akciu záujem, a udalosť sa vyhlási na sociálnych sieťach, aby sa potenciálni súťažiaci a ich tímy mohli zaregistrovať. V závislosti od priestorov sa obvykle zmestí od desať do maximálne dvadsať tímov. Každý z nich má po štyroch až siedmich ľuďoch.

Pub kvízy: Výzva pre hostí, peniaze pre podniky

Kvízmajster Ľubomír Kocourek vyštudoval právo, ale chcel robiť niečo kreatívnejšie. Zdroj: Archív Ľ. Kocoureka

Keď sú tímy pripravené, mobily odložené a pravidlá vysvetlené, kvízmajster spustí projektor s nachystanou prezentáciou a otázkami. Tie sú zväčša rôznorodé. Testujú všeobecný rozhľad ľudí z prakticky všetkých viac i menej užitočných oblastí a aspektov života.

Od športu, cez umenie, filozofiu, biológiu, chémiu, geografiu, matematiku, ekonomiku, strojárstvo, dejiny, literatúru, filmy až po popkultúrne záležitosti a šoubiznis. Viete napríklad, koľko rokov má Maroš Kramár?

Niektoré otázky z kvízov sú založené iba na vizuálnej stránke. Projektor zobrazí maľbu, obraz, vlajku, sochu, logo firmy či inštitúcie alebo fotografiu osoby – a tímy majú napísať názov diela, jeho autora, názov krajiny, celé meno osoby alebo spoločnosti. Niektoré otázky sú zasa zvukové: vtedy treba uhádnuť meno interpreta a názov piesne, prípadne meno osobnosti na základe nejakého konkrétneho verejného prejavu. Niektoré kvízy sa vyslovene špecializujú na určitú tematiku, napríklad na svet Harryho Pottera či filmy.

Otázky sú dávkované 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa