Pre Američanov sa tým skončí trápenie na európskom trhu a môžu sa zamerať na kľúčový domáci a čínsky trh, ako aj na investície do nových technológií. PSA si zasa od spojenia sľubuje úspory vo vývoji, výrobe a v nákupe.

Prvé spojenie nevyšlo

Akvizícia bude mať dosah aj na Slovensko. Trnavský závod francúzskej automobilky PSA Groupe môže zo spojenia s nemeckou značkou ťažiť. PSA a Opel sa totiž už raz o alianciu pokúsili. Pred piatimi rokmi kúpili Američania sedempercentný podiel vo francúzskej automobilke. Pôvodne firmy plánovali spoločný vývoj až štyridsiatich modelov, no skončili nakoniec len pri troch.

PSA + Opel = nový model Trnave?

Nová akvizícia bude pre Carlosa Tavaresa druhou veľkou výzvou. Zdroj: Profimedia.cz

Firmám sa vtedy nepodarilo spojiť vývoj malých mestských vozidiel, ktoré patria medzi najpredávanejšie modely oboch automobiliek. PSA sa o to pokúsi teraz, keď sa chce po akvizícii Opla zamerať v prvom rade na tento segment. Nová generácia modelu Corsa bude ako prvá na rade, keď bude stáť už na rovnakej platforme ako Citroën C3 a Peugeot 208.

Obidva modely aktuálne vyrába takmer výhradne len trnavský závod. PSA sa rozhodol zamerať slovenskú fabriku na malé mestské autá v segmente B, vďaka čomu produkcia kontinuálne rastie a závod sa rozširuje. Kým pred troma rokmi išla fabrika len na 85 percent svojej kapacity, vlani dosiahla nový výrobný rekord s viac ako 315-tisíc vozidlami. V budúcom roku očakáva fabrika nárast produkcie až na 360-tisíc vozidiel.

PSA + Opel = nový model Trnave?

PSA Trnava Zdroj: SITA

Ak sa PSA rozhodne produkovať Opel Corsu, Citroën C3 a Peugeot 208 na rovnakej platforme, trnavský závod sa automaticky ponúka ako najlepšie riešenie. V jeho prospech hrá vysoká kvalita i produktivita, nízke náklady a čoraz väčšia lokalizácia výroby, keďže v Trnave plánujú vyrábať aj motory.

Slovenskej fabrike sa navyše čoskoro zrejme uvoľnia kapacity. Automobilka PSA totiž nedávno predstavila koncept C-Aircross, ktorý v produktovom portfóliu nahradí v Trnave vyrábaný Citroën C3 Picasso. C-Aircross zdieľa rovnakú platformu ako nové crossovery Opel Crossland a Peugeot 2008 a všetky tri by sa mali vyrábať v španielskom závode Opla v Zaraguze. Z jeho liniek schádza aj Corsa, čo ešte viac podporuje logiku presunúť produkciu tohto modelu do Trnavy a obidve fabriky zamerať na odlišné segmenty.

PSA + Opel = nový model Trnave?

Citroen C-Aircross concept - malý crossover nahradí C3 Picasso Zdroj: Citroën

PSA sa aj preto rozhodla posunúť uvedenie novej generácie Corsy. Pôvodne mala prísť na trh už o dva roky. Vývoj modelu sa však opäť vráti k inžinierom, ktorí ho prekreslia tak, aby stál na rovnakej platforme ako modely segmentu B vyrábané v Trnave, a tak na trh príde až v roku 2020. Francúzsky koncern radšej posunie uvedenie, ako by mal čakať až na ďalšiu generáciu v roku 2025, čo by znamenalo prepásť šancu na významné úspory. Corsa spolu s modelom Mokka X tvoria totiž štyridsať percent predajov GM v Európe.

Nikto nechce škrtať

Akékoľvek plány šéfa francúzskej automobilky PSA Carlosa Tavaresa však môžu naraziť na odpor 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa