Pre Američanov sa tým skončí trápenie na európskom trhu a môžu sa zamerať na kľúčový domáci a čínsky trh, ako aj na investície do nových technológií. PSA si zasa od spojenia sľubuje úspory vo vývoji, výrobe a v nákupe.
Prvé spojenie nevyšlo
Akvizícia bude mať dosah aj na Slovensko. Trnavský závod francúzskej automobilky PSA Groupe môže zo spojenia s nemeckou značkou ťažiť. PSA a Opel sa totiž už raz o alianciu pokúsili. Pred piatimi rokmi kúpili Američania sedempercentný podiel vo francúzskej automobilke. Pôvodne firmy plánovali spoločný vývoj až štyridsiatich modelov, no skončili nakoniec len pri troch.
Nová akvizícia bude pre Carlosa Tavaresa druhou veľkou výzvou. Zdroj: Profimedia.cz
Firmám sa vtedy nepodarilo spojiť vývoj malých mestských vozidiel, ktoré patria medzi najpredávanejšie modely oboch automobiliek. PSA sa o to pokúsi teraz, keď sa chce po akvizícii Opla zamerať v prvom rade na tento segment. Nová generácia modelu Corsa bude ako prvá na rade, keď bude stáť už na rovnakej platforme ako Citroën C3 a Peugeot 208.
Obidva modely aktuálne vyrába takmer výhradne len trnavský závod. PSA sa rozhodol zamerať slovenskú fabriku na malé mestské autá v segmente B, vďaka čomu produkcia kontinuálne rastie a závod sa rozširuje. Kým pred troma rokmi išla fabrika len na 85 percent svojej kapacity, vlani dosiahla nový výrobný rekord s viac ako 315-tisíc vozidlami. V budúcom roku očakáva fabrika nárast produkcie až na 360-tisíc vozidiel.
PSA Trnava Zdroj: SITA
Ak sa PSA rozhodne produkovať Opel Corsu, Citroën C3 a Peugeot 208 na rovnakej platforme, trnavský závod sa automaticky ponúka ako najlepšie riešenie. V jeho prospech hrá vysoká kvalita i produktivita, nízke náklady a čoraz väčšia lokalizácia výroby, keďže v Trnave plánujú vyrábať aj motory.
Slovenskej fabrike sa navyše čoskoro zrejme uvoľnia kapacity. Automobilka PSA totiž nedávno predstavila koncept C-Aircross, ktorý v produktovom portfóliu nahradí v Trnave vyrábaný Citroën C3 Picasso. C-Aircross zdieľa rovnakú platformu ako nové crossovery Opel Crossland a Peugeot 2008 a všetky tri by sa mali vyrábať v španielskom závode Opla v Zaraguze. Z jeho liniek schádza aj Corsa, čo ešte viac podporuje logiku presunúť produkciu tohto modelu do Trnavy a obidve fabriky zamerať na odlišné segmenty.
Citroen C-Aircross concept - malý crossover nahradí C3 Picasso Zdroj: Citroën
PSA sa aj preto rozhodla posunúť uvedenie novej generácie Corsy. Pôvodne mala prísť na trh už o dva roky. Vývoj modelu sa však opäť vráti k inžinierom, ktorí ho prekreslia tak, aby stál na rovnakej platforme ako modely segmentu B vyrábané v Trnave, a tak na trh príde až v roku 2020. Francúzsky koncern radšej posunie uvedenie, ako by mal čakať až na ďalšiu generáciu v roku 2025, čo by znamenalo prepásť šancu na významné úspory. Corsa spolu s modelom Mokka X tvoria totiž štyridsať percent predajov GM v Európe.
Nikto nechce škrtať
Akékoľvek plány šéfa francúzskej automobilky PSA Carlosa Tavaresa však môžu naraziť na odpor
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?