Spoločnosť GymBeam zažíva v čase koronavírusu rekordný rast. Ľudia viac športujú, kupujú športové oblečenie či vytvárajú „fitnescentrá“ vo svojich obývačkách. Košičania ovládli trh s výživovými doplnkami nielen na Slovensku, ale prakticky v celej strednej a východnej Európe. Denne vyexpedujú približne päťtisíc balíkov, ktoré sú schopní dodať v priebehu 24 hodín. Šéf spoločnosti Dalibor Cicman v rozhovore pre TREND prezrádza, ako sa pripravovali na krízu a ako chcú ovládnuť iné trhy. Ich cieľom je do pár rokov zvýšiť tržby na viac ako 150 miliónov eur. GymBeam naplno automatizuje svoj sklad a do pár týždňov predstaví vlastnú značku športového oblečenia.
Pred spustením GymBeam ste založili ďalších pätnásť e-shopov. Nestačilo to na úspech?
Záleží na tom, ako definujeme úspech. Aj keď ekonomické výsledky boli dobré, mal som pohnútku naplno participovať na budovaní jedného tímu, jednej firemnej kultúry a mať jeden cieľ.
Prečo nakoniec GymBeam?
V čase, keď som zakladal GymBeam, som robil doktorát z business intelligence riešení pre e-shopy a chcel som pracovať s budovaním zákazníckej bázy. Ostatné obchody s nábytkom, matracmi, so sedacími vakmi či s fitnesoblečením nemali také časté opakované nákupy, a preto sa efekt tejto práce neprejavil tak skoro.
Ako ste zistili, že práve výživové doplnky budú to pravé?
Najskôr som analyzoval makroekonomické dáta o raste celého odvetvia, potom sme spravili pármesačný test s menším skladom. Študovali sme, ako funguje toto odvetvie, koľko finančného a ľudského kapitálu budeme potrebovať. Následne sme identifikovali, že výživové doplnky majú vysokú pravdepodobnosť na úspech.
Pod vplyvom pandémie rastie momentálne celý e-commerce, GymBeam nie je výnimkou. Ako hodnotíte vývoj trhu?
E-commerce rastie dlhodobo a pandémia ešte akcelerovala jeho rast. Nerastú však všetky kategórie produktov. Celý rast je založený na zmene zákazníckeho správania. Ľudia sedia doma, prestali robiť určité činnosti a začali robiť nové. Naši zákazníci dnes nechodia do fitnescentier, ale častejšie využívajú domáci tréning. Preto sa prepadla predajnosť produktov na silový tréning, naopak, zaznamenali sme enormný záujem o domáce náčinie alebo vitamíny.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?