Napokon PepsiCo svoje produkty na adopciu nikomu neprenecháva. Predaj jej českého a slovenského biznisu je už neaktuálny. Navyše pre obe krajiny má koncern novú rastovú stratégiu. Nielenže v nich bude opäť viac investovať do marketingu, ale uvedie tu aj novú fľašu svojho vlajkového kolového napoja, ktorá zažije svetovú premiéru. Podobné novinky spúšťajú koncerny len na oveľa väčších trhoch. PepsiCo tak pokus o dotiahnutie sa na tuzemských lídrov z konkurenčného globálneho koncernu Coca-Cola i stredoeurópskej šťuky Kofola ešte nevzdalo.
Pionier sa oslabil
O ústupe z regiónu Česka a Slovenska PepsiCo donedávna uvažovalo aj napriek tomu, že pôvodné štartovacie pozície tu malo lepšie ako Coca-Cola. Značku Pepsi poznali už obyvatelia socialistického Československa. Vedeniu koncernu sa podarilo prekonať železnú oponu vyše dve dekády pred jej pádom. Pepsi sa začala v československých sódovkárňach licenčne vyrábať už v sedemdesiatych rokoch.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?