Rubrika TRENDU venovaná firmám prináša ročne viac ako sto väčších príbehov. Za uplynulý rok medzi nimi bolo viac drám ako spevohier. A žiadna selanka. Rušno v slovenskom priemysle dokumentovali najmä rozprávania o dosahu finančnej krízy, o prepade dopytu, opatrných bankách a o problémoch fabrík. Prepúšťanie, konce výroby, bankroty. Samé zlé správy. No ako to už býva, je tu ale...
Keď som sa raz pri televíznej obrazovke svojho japonského priateľa pýtal, či sa Japonci tiež bavia hlúposťami –, napríklad stupídnym programom televíznych staníc –, prekvapil ma. Pred pár desaťročiami to vraj tak bolo. Vtedy ich uspokojovala idiotská televízia, lacná zábava, nezmyselné šou na obrazovkách. Patrilo to k dobrým časom japonskej ekonomiky. Vysvetlenie je jednoduché: nebolo treba riešiť problémy, tak ľudia hlúpli. Potom prišla kríza. Hoci nebola taká razantná ako tá súčasná, Japoncov zmenila. Prežili problémy, zvážneli, hlúposti ich prestali zaujímať.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?