Neustály rýchly rast Kooperativy a jej slovenských dcér veľmi schladila kríza. Cenová konkurencia na trhu PZP aj havarijného poistenia, keď Kooperativa a Komunálna poisťovňa priťahovali maximálnymi bonusmi pre nových klientov, zmäkla koncom roka 2008. Vtedy sa prakticky zastavil predaj nových áut, a teda aj prísun nových klientov. Klesol počet uzavretých zmlúv v poisťovni – z rekordných vyše 600-tisíc v roku 2008 na vlaňajších necelých 375-tisíc. Poisťovňa tak musela riešiť vyschnutie prítoku nového biznisu a začala si dávať pozor aj na škodovosť. Obchodníci dostali niekoľkokrát príkaz dodržiavať pri predaji poistenia minimálne ceny pod hrozbou straty provízie. Vlastné cenníky v PZP v tom čase totiž podliezala nielen Kooperativa. Poisťovňa tiež zastavila havarijné poistky pre luxusné typy vozidiel. V roku 2009 prestali niektoré servisy po celom Slovensku akceptovať krycie listy Kooperativy a Komunálnej poisťovne pre zlé skúsenosti s plnením.

V životnom poistení od roku 2008 narástol predovšetkým objem poistných plnení, vlani zhruba o tretinu. V roku 2008 to bolo necelých desať miliónov eur, vlani už viac ako 23 miliónov. Poisťovňa to zdôvodňuje hlavne dozrievaním poistného kmeňa – suma totiž nezahŕňa odkupy, takmer 90 percent z nej tvorí poistné pre prípad dožitia.

Kríza sa odrazila aj na zamestnanosti – počet zamestnancov aj obchodníkov klesol o sedem percent na úroveň roka 2007. Odchody sa nevyhli ani vyššiemu manažmentu, z vedenia odišli dlhoroční členovia predstavenstva. Popri Jozefovi Machalíkovi, ktorý odišiel zo zdravotných dôvodov, to bol v roku 2008 Ľubomír Kudroň zodpovedný za obchod.