Viaceré spoločnosti prehodnotili za posledný rok svoje obchodné stratégie. Pandémia väčšinu z nich podnietila na intenzívnejšiu digitalizáciu. Firmy sa postupne presúvajú z krízového režimu fungovania do normálu. Až 61 percent riaditeľov globálnych firiem uvádza, že s novými digitálnymi technológiami rátajú bez ohľadu na pandémiu aj v budúcnosti.

Žijeme v časoch, keď je fyzický svet neoddeliteľný od digitálneho. Kto nebude dostatočne digitálny, vypadne z obrovskej časti reálneho sveta. Pre tri štvrtiny riaditeľov podnikov sa tak digitalizácia od augusta minulého roka zrýchlila až o 50 percent. Veľká väčšina zaviedla nové obchodné modely a rozvíjala pozitívnu skúsenosť zákazníka s digitálnym prostredím.

Rast v mnohých oblastiach

Zatiaľ čo sa digitalizácia vždy zameriavala na presun procesov do elektronického prostredia, rozhodovací proces zostával na človeku. V súčasnosti sa do popredia dostáva aj digitalizácia rozhodovacieho procesu, a to pomocou umelej inteligencie (AI). Do desiatich rokov budeme pravdepodobne cestovať autonómnymi vozidlami.

O menej ako päť rokov budeme mať prístup k digitálnym peniazom bez toho, aby sme navštívili banku, a v najbližších rokoch by sme mali zažiť, že nám vďaka umelej inteligencii ľahšie diagnostikujú ochorenia, verejná doprava bude chodiť načas a podvody odhalia raz-dva. Z prieskumov v spoločnostiach, ktoré umelú inteligenciu využívajú, vyplýva, že vďaka nej dokážu lepšie vyhovieť zákazníkom, automatizovať obchodné operácie, inovovať stratégie a celkovo rýchlo napredovať. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa