Tri –štyri. Dilemu, s koľkými hviezdičkami odštartovať nový hotelový biznis, vyriešili viacerí developeri v prospech ich vyššieho počtu. Súčasnosť ukazuje, že precenili schopnosti dostatočne ich naplniť. Slovenský hotelový segment neprežíva práve najspokojnejšie obdobie. Za posledné tri roky zaznamenal 50-percentný pokles tržieb. Napriek tomu sa stále objavujú nové zariadenia. Veľa z nich bolo naplánovaných ešte pred krízou, ktorá na istý čas výstavbu pozastavila. Ďalší investori poňali tento biznis ako dobrodružstvo a pustili sa do výstavby bez podrobnejších analýz, no s peniazmi z eurofondov.

Azda len strach z vysokých nárokov na prevádzku piatich hviezdičiek ich udržal na uzde. Na väčší rozmach najluxusnejšej kategórie je podľa Branislava Babíka, riaditeľa skupiny Best Hotel Properties (BHP) z finančnej skupiny J&T, slovenský trh beztak malý. Jeho dominantným priestorom je Bratislava, ktorá z deviatich slovenských prevádzok najvyššej kategórie ukrojila šesť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa