No s vidinou vyššieho výnosu v budúcnosti. Prehodnocujú sa aj náklady, napríklad na vstupné poplatky. Výsledkom je aj zvýšený záujem o produkty tretích strán – od bánk a správcov mimo bankovej skupiny, do ktorej patrí domáci privátny bankár. Či už ide o zahraničné dlhodobo výnosovo atraktívne podielové fondy, ich lacnejšiu alternatívu ETF alebo rôzne štruktúrované produkty z dielne západoeurópskych bankových gigantov. I keď zatiaľ nejde na poli privátneho bankovníctva o dominantný trend, banky hlásia zvýšený záujem klientov hlavne za posledné dva roky. A tak to začína byť zaujímavý konkurenčný nástroj aj pre ne. Navyše, aktívna ponuka produktov „zvonka“ svedčí aj o profesionalite privátneho bankára, ktorý dokáže záujmy klienta povýšiť nad príjmy z poplatkov za domáce produkty.

Situácia začína byť ružovejšia aj podľa čísiel. Podiel produktov zvonka dosahuje okolo 20 percent na aktívach bonitnej klientely. A v najliberálnejších privátnych bankách sa hýbe okolo polovice.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa