Pandémia donútila mnohých privátnych klientov naozaj používať technologické riešenia bánk. Dá sa očakávať, že po odznení tejto hrozby budú nároky klientov na technologické riešenia vyššie, než boli pred ňou.

Napriek tomu banky priznávajú, že bez osobného kontaktu privátne bankovníctvo  fungovať nemôže a vzdialené poskytovanie služieb je núdzové riešenie.  „Pre bankárov sa situácia zmenila na fungovanie v režime -home- officeu,  presunuli sme sa viac do online priestoru, čo hodnotíme veľmi pozitívne. Na druhej strane sa osobný kontakt s klientom nedá ničím nahradiť, pretože v privátnom bankovníctve ide o budovanie vzťahov. Aj túto výzvu sme prijali a dokážeme sa s klientom porozprávať naživo cez videohovor,“ zamýšľa sa Silvia Kyselová z privátneho bankovníctva VÚB.

Osobné stretávanie sa nahradiť nedá

Privátni bankári do veľkej miery riešia podobné problémy ako finanční sprostredkovatelia, ktorých práca si takisto vyžaduje osobný kontakt s klientom. „Privátne bankovníctvo a digitalizácia sú dve odlišné entity. V tom prvom ide o osobné stretávanie a to sa nahradiť nedá,“ hovorí riaditeľka J&T Banky Anna Macaláková.

„Určitá časť procesov či bežne využívané služby sa riešia prostredníctvom internetbankingu alebo telebankingu. To v našej banke fungovalo už pred pandémiou a klienti mohli tieto služby využívať aj počas nej. Ide však len o procesy a základné služby, z privátneho bankovníctva osobný kontakt nikdy nevymizne,“ dopĺňa.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa