Nie je to pritom jediný spôsob, ako dokážu podporiť budovanie lepšej spoločnosti. Okrem dvoch percent zo zaplatenej dane môžu právnické osoby poskytnúť dary alebo poukázať prostriedky zo svojho zisku cez inštitút charitatívnej reklamy či superodpočet zo základu dane v rámci podpory vedy a výskumu.
Najmä vo veľkých korporáciách, ktoré majú aj najviac peňazí, sa spoločenská angažovanosť začína a končí vytvorením vlastnej nadácie, ktorej poukážu dve percentá. Stačí to? Niektorí si myslia – a sú to práve podnikatelia –, že asignácia dane nie je žiadna filantropia. Sú to totiž v zásade verejné prostriedky, o ktoré by firma prišla tak či tak, pretože by išli do štátneho rozpočtu.
Keď si však uvedomíme, ako sa mnohokrát neefektívne míňajú zdroje zo spoločnej kasy, a
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?