V auguste 2009 značka Mini slávila svoje 50. narodeniny a pri tej príležitosti predstavila štúdiu Mini Coupé v modrostriebornom lakovaní. Chutný exemplár sa vzápätí prezentoval na frankfurtskom autosalóne... a zabodoval. Keby nie, dnes nevidíme jeho sériovú podobu. Sprostredkovali ju prvé oficiálne fotografie. Aby dosiahli maximálny efekt, pózuje na nich špičkový derivát Mini John Cooper Works Coupé. Rovnako ako štúdia, aj produkčná verzia má dvojmiestny interiér a fazónou karosérie sa k nej tiež jednoznačne hlási. Zaujme najmä originálnym riešením strechy. V porovnaní s hatchbackom o 29 mm znížená a krátka, vzadu zakončená dlhým šiltom nezaprie, že jej autori sa nechali inšpirovať pretekárskou prilbou. Efekt ešte umocňuje kontrastné lakovanie v opozícii oproti čiernym stĺpikom karosérie. Zadný spojler, umiestnený pod rámom okna, ostáva takmer utajený, pokým Mini Coupé neprekročí osemdesiatku. Vzápätí sa vysunie a zvyšuje tlak na zadnú nápravu. Aerodynamiku celku zlepšuje aj o 13 stupňov šikmejšie čelné okno. Len dve sedadlá v interiéri prinášajú vyššiu kapacitu batožinového priestoru. Ten svojimi 280 litrami o 120 l prekonáva kufor hatchbacku, ba aj verzia Clubmann o 20 l zaostáva. To pravdepodobne privítajú vodiči, ktorí holdujú aj iným druhom športu, ako je motorizmus. Navyše tunel dovoľuje prevoz lyží. O pohon sa starajú najmä osvedčené benzínové tisícšesťstovky. Tá prepĺňaná a najvýkonnejšia (155 kW/211 k) kotví pod prednou kapotou Mini John Cooper Works Coupé. Z pokoja na stovku akceleruje za 6,4 sekundy a dosahuje maximálnych 240 km/h. Pritom spotrebuje 7,1 l benzínu na 100 km v kombinovanom cykle. Mini Coupé sa bude vyrábať aj vo verziách Mini, Mini Cooper, Mini Cooper S a mini Cooper SD. Tú poslednú poháňa dvojlitrový turbodiesel (105 kW/143 k). Svetová výstavná premiéra bude na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom.