Vytvoriť originálny a zároveň funkčný pracovný priestor je, aj keď to tak možno nevyzerá, náročná úloha. V súčasnosti sa rapídne menia nároky na funkcie a flexibilitu, no zároveň by mal priestor vystihovať potenciál firmy, jej ambície, schopnosti, kapitál a, samozrejme, motivovať k lepším pracovným výkonom… Medzi zaujímavé slovenské riešenia patrí aktuálne aj nominovaný interiér mladého architektonického tímu Vallo Sadovský (Matúš Vallo, Oliver Sadovský, Peter Janeček, Branislav Husárik). Títo architekti sa už na miestnej scéne etablovali niekoľkými zaujímavými realizovanými projektmi a zároveň aj intenzívnym aktivizmom, ktorým chcú meniť lokálnu apatiu vo vzťahu k verejnému priestoru. Úspešným, aj v česko-slovenskom kontexte, bol ich projekt Mestské zásahy. V ňom vyzvali architektov k dobrovoľným nápadom na tému malých zmien, ktoré dokážu riešiť problémové lokality v prospech obyvateľov, ale aj vyťažiť viac z potenciálu existujúceho mesta/miesta. Nedávno napríklad realizovali jeden mestský zásah v Bratislave. S pomocou dobrovoľníkov vyrobili a umiestnili výrazné svietidlá Prelet v nevľúdnej betónovej zóne pod Mostom SNP v Bratislave.

Priestor na informácie

Riešenie nominovaných kancelárskych priestorov pre tlačovú agentúru vychádzalo z vyriešenia práce za kompletne presklenou fasádou, ktorá síce v zime vyhrieva, ale v lete naopak prehrieva a zároveň prináša silný svetelný tok, ktorý znemožňuje pohodlnú prácu za počítačovými monitormi. Oválny pôdorys podlažia architekti rozčlenili na väčší oddychový priestor, zasadací priestor a samostatné kancelárie. Veľký priestor sa vie navyše rýchlo transformovať a oddeliť od sklenenej fasády 45 otočnými panelmi, ktoré regulujú prílev svetla. Panely vedia vytvoriť zvlnenú jednotnú uzavretú plochu a to v dvoch farebnostiach – neutrálnej bielej alebo intímnejšej drevenej. Šťavu priestoru dodáva najmä výrazná farebnosť odstupňovanej citrónovožltej podlahy, ktorá kontrastuje k inak neutrálnym plochám a zároveň priestor zjednocuje. Tento motív je pre tvorbu VSA dosť charakteristický. K výrazným prvkom patrí recepcia, ktorá kopíruje tvar oválneho pôdorysu, ale aj veľká stena tvorená obrovskou obrazovkou. Celkové vyznenie interiéru dotvára použitie niekoľkých kultových nábytkových kusov napríklad klasika od Eamsovcov, stoličkami Vitra Daw či barovými stoličkami Plank od Konstantina Grcica.