Výkony vo vlakokilometroch boli vyššie ako v predchádzajúcich štyroch rokoch. Medziročne stúpli o 4 percentá na 14,1 milióna vlakokilometrov.

Klesli náklady

Všetkých päť trhových lídrov rástlo zásadným tempom. Najviac si prilepšili firmy Prvá slovenská železničná (o 69 percent) a Central Railways (o 64 percent). Cargo síce v percentách rástlo len kozmeticky, ale keďže ide o dominantného hráča, v absolútnych číslach patrí tiež medzi skokanov. Podľa jeho generálneho riaditeľa Vladimíra Ľuptáka sa firme podarilo získať tranzitných klientov, ktorí dovtedy využívali okolité krajiny či kamióny. Pomohlo mu k tomu zníženie poplatkov za infraštruktúru. Tie síce patrili k najvyšším v Európskej únii, ale od roku 2011 klesli. Vlakom pomohlo aj zavedenie cestného mýta, ktoré predražilo kamiónovú dopravu. Dopravcom doprial aj rast priemyselnej produkcie. Cargo potiahla väčšina odvetví, najviac preprava železnej rudy. Tá je pre firmu najvýznamnejšou komoditou. Naopak, druhý najväčší segment – uhlie – bol v útlme.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa