Škoda Superb štvrtej generácie prichádza na trh a ja som ju bol vyskúšať. Mladá Boleslav svoju pýchu uvádza s viacerými vylepšeniami, zásadný je najmä technologický progres. Superb navzdory súčasným trendom nie je zásadne väčší než jeho predchodca, no predsa ponúka viac miesta. Cestujúcich vzadu poteší extra 7 mm v oblasti hlavy. Celková dĺžka auta vzrástla o 40 mm, z čoho benefitoval najmä objem kufra, ktorý je teraz väčší o 30 litrov, s celkovým objemom 690 litrov. Medzi technologické čerešničky patria napríklad LED Matrix svetlá novej generácie s 36 nezávislými segmentmi, adaptívny podvozok DCC+ a plugin hybrid, ktorý sa parametrami doťahuje aj na Mercedes, doterajšieho lídra v tejto oblasti.
Pokrokový plugin
Nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 50 kW je zlomový okamih z pohľadu využiteľnosti pohonu, ktorý kombinuje agregát 1,5 TSI s elektromotorom. Na rýchlonabíjačke ho totiž z 10 na 80 percent nabijete v priebehu 25 minút. Energiu pohon čerpá z akumulátora s celkovou kapacitou 25,7 kWh. Využiteľná bude o niečo menšia, no i tak to podľa testov v cykle WLTP vystačí na viac ako 100 kilometrov elektrickej jazdy. A aká je realita? V hustej premávke v centre Lisabonu som za hodinu pomalej jazdy zaznamenal spotrebu elektrickej energie na úrovni 24,4 kWh, aj v dopravnej špičke by sa teda dojazd mohol pohybovať okolo hranice 100 kilometrov. Benzínový motor sa k slovu takmer nedostal. Netreba zabúdať, že vlajková loď Škody sa vie rýchlo nabíjať aj na domácom wallboxe. Väčšina plugin hybridov sa aj dnes pri nabíjaní obojsmerným prúdom obmedzuje na výkon 7,4 kW, Superb však zvládne až 11 kW. To je dôležitá informácia pre fleetovú klientelu, ktorá je v prípade tohto modelu s obrovským náskokom najčastejším zákazníkom. Tvorí až 90 percent objednávok.
Základný motor
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?