Prvý obchod Metro založila v roku 1963 nemecká podnikateľská dvojica Ernst Schmidt a Wilhelm Schmidt-Ruthenbeck. Už o rok neskôr začali vytvárať partnerstvá, prešli fúziami a prišlo aj k akvizíciám konkurencie, následkom čoho spoločnosť otvárala nové prevádzky aj v ďalších krajinách a pod inými značkami, ako napríklad Makro, známe v Česku, kde má trinásť veľkoobchodných centier. 

Súčasná materská firma Metro AG vznikla opäť zlúčením viacerých spoločností v roku 1996. Súčasťou skupiny boli v minulosti obchodné centrá, maloobchodné predajne športových potrieb, výrobca kancelárskych potrieb alebo predajca spotrebnej elektroniky. Niekoľko rokov do portfólia skupiny patrili aj maloobchodníci s výpočtovou technikou, módne obchody, predajca obuvi, diskontný reťazec, supermarkety či dokonca cestovné kancelárie.

Károly Szalai, Metro
Neprehliadnite

Šéf Metra Szalai: Nevylučujem možnosť akvizícií

V roku 2010 bolo Metro podľa tržieb štvrtou najväčšou retailovou sieťou na svete po spoločnostiach Walmart, Carrefour a Tesco. Súčasná inkarnácia prapôvodnej firmy bola uvedená na trh v roku 2017, keď sa odlúčila od materskej Metro AG a premenovala sa na Ceconomy. Podobne ako pôvodná spoločnosť podniká v oblasti maloobchodu so spotrebnou elektronikou. V Nemecku prevádzkuje značky Media Markt a Saturn. Skupina Metro AG sa v ostatných rokoch postupne odstrihla od všetkých spomínaných aktivít, napríklad predala stratovú maloobchodnú sieť Real a sústredila sa na svoju veľkoobchodnú zložku Metro Cash and Carry.

Metro na Slovensku

Na Slovensku veľkoobchod pod značkou Metro pôsobí dvadsať rokov a má tu šesť veľkoobchodných prevádzok. V posledných rokoch sa tržbami drží nad úrovňou 440 miliónov eur. Slovenská dcéra však vykazuje pomerne malý zisk. Predvlani to bolo vyše päť miliónov eur. Celkovo má Metro, ktorého centrála je v nemeckom Düsseldorfe, vyše 770 obchodov v 26 krajinách Európy a Ázie. Vo väčšine krajín, rovnako ako na Slovensku, sa zameriava na zásobovanie hotelov, reštaurácií a nezávislých obchodníkov potravinovým aj nepotravinovým tovarom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa