Nemusí nevyhnutne eliminovať všetko, čo existovalo predtým, ale keď sa od základu mení model správania zákazníkov, má to vplyv aj na pomery konkurenčných síl. Obchodníci žijúci v predošlých modeloch sa buď prispôsobia, alebo postupne vymrú.

Na Slovensku prešiel retail v ostatnom štvrťstoročí pomerne veľkými zmenami – od príchodu hypermarketov a nákupných centier až po prerazenie e-shopov, čo si existenčne odnieslo množstvo obchodníkov. Prebiehajúce trendy, ktoré súvisia najmä s používaním digitálnych technológií, môžu byť rovnako deštruktívne. Zároveň prinášajú aj nové príležitosti. Kto ich chce využiť, mal by vedieť, aké očakávania majú dnešní spotrebitelia a čo ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa