V článku nájdete:
- Rebríček najpredávanejších značiek osobných áut - registrácie na právnické osoby
Trh s novými osobnými automobilmi sa za prvých osem mesiacov posilnil o 13 percent a ešte dynamickejšie rastie počet nových áut registrovaných zo strany právnických osôb (PO). Zatiaľ čo za prvých osem mesiacov roku 2015 Združenie automobilového priemyslu SR eviduje 31 767 registrácií, v rovnakom období tohto roku sa ich počet vyšplhal na 36 518. To znamená nárast o 15 percent. Pritom podiel registrovaných nových osobných áut na PO na celovom počte nových registrácií stúpol zo 62,2 na 63,3 percenta.
Skokanom roka Suzuki
V rebríčku značiek na prvých desiatich miestach veľké zmeny nenastali. Už tradične je najžiadanejším firemným autom Škoda pred Volkswagenom. V porovnaní s prvými ôsmimi mesiacmi minulého roku si tretia Kia a štvrtý Hyundai vymenili pozície. Zo siedmeho na piate miesto postúpilo BMW na úkor Peugeota a Opla, ôsmy Mercedes-Benz a deviaty Renault si pozície udržali.
Z prvej desiatky vypadol Ford a, naopak, do nej vnikla Dacia. V tabuľke značiek zoradených podľa počtu registrácií zaznamenávame pozoruhodný progres Suzuki, ktoré medziročne poskočilo z devätnástej na štrnástu priečku. Túto japonskú značku môžeme titulovať aj skokanom roka.
Firemný luxus
Podľa absolútneho počtu registrácií na PO za typické firemné autá na Slovensku môžeme považovať Škodu a Volkswagen. Keď však pri jednotlivých značkách sledujeme počet registrácií na PO k ich celkovému počtu, do popredia sa tlačia prémiové značky a medzi nimi aj tie, ktoré v absolútnych číslach obsadzujú pozície v dolnej polovici rebríčka. Lídrom v tejto disciplíne je značka Jaguar s podielom
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?