Lízingové firmy pri tohtoročnom plánovaní biznisu s nákladiakmi nemali „veľké oči“, veď mnohé sa už v druhej polovici vlaňajška predzásobovali vozmi so starou emisnou normou Euro 5. Pretože boli lacnejšie. Od nového roka platí prísnejšia šestka. Zvykom býva, že každá nárazová akcia má dohru v podobe následného dočasného útlmu biznisu.

Nečakaný nárast

Lenže prvý polrok tomu nezodpovedal. „Po dopredaji ťahačov s normou Euro 5 zo začiatku roka pokračoval dvojciferný rast financovania nákladných vozidiel aj ďalej,“ pochvaľuje si predseda predstavenstva Asociácie leasingových spoločnosti SR Dušan Keketi. V reči čísiel to znamená, že obchod s nákladiakmi podrástol ku koncu júna medziročne o optimistických pätnásť percent, keď lízingové firmy prefinancovali 3 254 nákladných vozov, ťahačov, prívesov či autobusov. Bola to druhá najvýznamnejšia komodita pre lízingové spoločnosti vôbec, hneď po osobných autách. Podčiarkuje to fakt, že nákladiaky zvýšili svoj podiel na novom biznise na viac než pätinu. Už len zaujímavosťou v porovnaní s rekordným rokom 2008 zostáva, že nový pokrízový normálny stav sa usadil na úrovni zhruba o tridsať percent nižšie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa