Jej majiteľ a šéf Róbert Horváth sa venuje tomuto biznisu už štvrťstoročie. Dlhé roky predával v uliciach rôznych miest, aby časom začal budovať aj kamenné obchody. Jeho reťazec s viac ako trojmiliónovým ročným obratom síce nepatrí k absolútnej trhovej špičke, no ziskovosť tržieb mu môže závidieť nejeden konkurent. Predvlani Knihám pre každého zostalo z každého utŕženého eura v čistom približne desať centov. Roky predtým aj viac ako dvojnásobok.

Vášeň porazila vzdelanie

Keď sa povie Martinus alebo Panta Rhei, každému sa hneď rozjasní. Značka Knihy pre každého nie je taká známa, neobjavuje sa v médiách či reklamách. „Nekupujeme si zákazníkov marketingovými stratégiami, ale výberom sortimentu a poznaním trhu. Peniaze sme vždy investovali do nákupu kníh,“ hovorí R. Horváth. Takto dopadla aj prvá výplata, ktorú inkasoval ešte ako stredoškolský študent za brigádnickú prácu s knihami.

Z predaja na ulici vybudoval nenápadné, no silné kníhkupectvo

Knihy pre každého Zdroj: Milan David

Rodený Bratislavčan skončil elektrotechnickú priemyslovku začiatkom 90. rokov. Dnes s úsmevom hovorí, že dokáže akurát tak vymeniť žiarovku. Už v tínedžerskom veku ho totiž pohltil svet kníh. Z tohto dôvodu upustil aj od načatého štúdia dvoch vysokých škôl. S partiou kamarátov rozbehli v roku 1993 ambulantný predaj knižiek. S niektorými z nich to ťahá v biznise dodnes.

Ich tradičným flekom v Bratislave bol napríklad priestor pred súčasným 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa