Spoločnosť, ktorú v sedemdesiatych rokoch zakladal multimiliardár Bill Gates, sa však transformuje a pokúša sa naskočiť na unikajúci vlak. Zásadnú zmenu smerovania jej posledné dva roky vštepuje šéf Satya Nadella (na úvodnej fotografii v strede, vľavo výkonný riaditeľ LinkedInu Jef Weiner a vpravo jeho zakladateľ Reid Hoffman). Odkláňa sa od biznis modelu orientovaného na zariadenia a služby, ktorý má ustúpiť konceptu cloudu a mobility lepšie šitému na požiadavky súčasnosti.
Jeho najnovším strategickým ťahom je prevzatie sociálnej siete profesionálov LinkedIn. Ide o jeden z najväčších obchodov v brandži, za ktorý Microsoft vysolí 26,2 miliardy amerických dolárov. Jeden životopis z LinkedIn ho v prepočte vyjde na približne päťdesiat eur.
Útok na firemného klienta
Podľa agentúry Bloomberg je akvizícia LinkedIn založená na teórii, podľa ktorej ľudia začnú viac používať sociálnu sieť aj balík Microsoft Office po prepojení oboch firiem. LinkedIn disponuje informáciami o ľuďoch, ktoré napríklad môžu používateľovi e-mailového programu Outlook pomôcť pripraviť sa na pracovnú schôdzku na poslednú chvíľu. Tú istú pridanú hodnotu by mohla sieť poskytnúť v prípade hovoru cez Skype. Sofistikovanejšia by s informáciami z LinkedIn mohla byť tiež virtuálna asistentka Microsoftu Cortana.
Akvizícia je založená na tom, že ľudia začnú po prepojení firiem viac používať sociálnu sieť LinkedIn aj balík Microsoft Office
Bloomberg upozorňuje, že v čase, keď nános sociálnych sietí pokrýva takmer všetky aktivity, sa prevádzka izolovaného softvéru môže stať veľkou nevýhodou. Kúpou LinkedIn Microsoft integruje do balíka Office vlastnú sociálnu sieť.
Teoreticky môžu do seba ideálne zapadnúť, pretože obe platformy sú orientované na pracovné prostredie. Spolupráca by mohla povzbudiť klientov siete k častejšiemu
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?