Pred siedmimi rokmi vlastnili všetky vydavateľstvá tlačených médií buď dôveryhodní slovenskí majitelia, ktorí firmy aj zakladali (Trend, 7 Plus), alebo zahraničné mediálne skupiny, ktoré obsah sám osebe nezaujímal. Prišli iba chopiť sa podnikateľskej príležitosti v prekvitajúcej východnej Európe. Rástol predaj, tržby a vydavateľstvá vo veľkom investovali. Vypuknutím krízy sa všetko zmenilo. Reklamný trh sa po roku 2008 prepadol, ľudia čoraz viac prestávali kupovať drahé noviny a začali prechádzať na bezplatný internet. Niektorým veľkým slovenským denníkom klesla za poslednú dekádu predajnosť takmer o polovicu.

V médiách rástli po nástupe krízy už len internetové firmy ako Azet.sk s nižšími nákladmi na tvorbu obsahu. A tak zahraniční vlastníci tlače začali postupne odchádzať. V roku 2008 sa z českej Economie a jej slovenskej dcéry Ecopress (Hospodárske noviny) stiahol Handelsblatt. V roku 2010 predal britský mediálny koncern Daily Mail denník Pravda prostredníctvom skupiny J&T Karolovi Biermannovi (o reálnom investorovi vládnu dohady). A v roku 2014 sa rozhodla vycúvať zo Slovenska aj nemecká skupina Rheinische Post, ktorá predala svoj polovičný podiel v Petit Presse, vydavateľovi denníka Sme. Kupujúcim je dcérska firma agentúry SITA s finančnou injekciou od skupiny Penta.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa