Keď Jaroslav Trnka po osemdesiatom deviatom odišiel z čela československého autobusového lídra Karosa Vysoké Mýto, bolo mu jasné, že bude ďalej vyrábať autobusy. Aj keď nemal žiadne konkrétne plány. Začal v Libchavách v podhorí Orlických hôr. V malom závode SOR, kde sa predtým robili poľnohospodárske stroje. Dnes s produkciou tejto fabričky poráža na českom a slovenskom trhu nielen svojho bývalého zamestnávateľa, ale aj tradičných veľkých európskych výrobcov.

Autobusy SOR nepatria medzi tie najkrajšie na cestách. Ale ich lowcostová výroba aj prevádzka v tendroch ťažko hľadá súpera.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa