Žiaden veľký hudobný festival na Slovensku sa nezaobíde bez silného partnera. Najčastejšie ide o pivovary, telekomunikačné firmy či banky. Ich značka sa zvyčajne premietne aj do názvu festivalu. Pohoda mala zopár rokov prívlastok Bažant.

Kým niektoré podujatia nemajú problém so žiadnym partnerom, šéf Pohody Michal Kaščák hovorí, že na sponzorov majú prísne kritériá. „Neprijmeme peniaze od firiem mečiarovských privatizérov ani od takých, ktoré by chceli niečo v rozpore s hodnotami nášho festivalu.“

Tento rok rokovali i s firmou, ktorá chcela špeciálne výhody pre vybranú skupinu ľudí, napríklad vlastné rady v gastroprevádzkach či pri výčapoch. Na niektorých festivaloch existujú VIP sektory pod pódiom, ktoré však podľa M. Kaščáka zabíjajú pravú koncertnú atmosféru.

Na druhej strane je pragmatizmus. V roku 2018 napríklad medzi partnerov českého festivalu Colours of Ostrava patrila skupina Agrofert kontroverzného českého premiéra Andreja Babiša. „Ľudia si neuvedomujú, že partneri im preplácajú časť vstupenky,“ uviedla vtedy pre Český rozhlas organizátorka akcie Zlata Holoušová.

Kupujú si lásku

Silná firma na festivale nie je výhodná len pre zákazníkov. Mohlo by sa zdať, že energetické spoločnosti alebo automobilky nemôžu mať z komerčnej stránky šancu na úspech. Je totiž ťažko predstaviteľné, že človek ohúrený zážitkami z letného festivalu si po príchode domov kúpi nové auto alebo sa prihlási na odber energií od iného dodávateľa.

„Takíto partneri môžu na podujatí pripraviť zaujímavé i zábavné aktivity, ktoré ľudia absolvujú dobrovoľne. Tak blízko sa k nim značka nedostane počas celého roka. Úspešnosť sa síce meria ťažko, ale byť na očiach a pripomínať sa zaujímavou formou má význam. Keď príde čas na rozhodnutie, ktorého operátora alebo automobilku si vybrať, takáto kampaň zohrá úlohu,“ hovorí marketingový expert z agentúry Triad Ján Papáč.

Náklady na podujatie sú pre veľkých sponzorov na úrovni desaťtisícov eur

Na tento spôsob prezentácie značky vplýva i zrýchľovanie komunikácie a zmena jej pravidiel. Silný vplyv na formovanie verejnej mienky majú sociálne siete, ktoré sa počas leta zaplnia fotkami z rôznych festivalov. Pre firmy je veľmi dôležité, aby do tejto komunikácie prenikli a stali sa súčasťou pozitívnych emócií zverejňovaných na sieťach.

„Spájať sa s

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa