Spomienka na pioniersky drajv prvých osídlencov Ameriky, ktorí na zelenej lúke budovali Nový svet. Príbehy tých, ktorým sa podarilo uskutočniť „americký sen“ a vyšplhať sa na voľnom trhu z nuly na výslnie. A tiež entuziazmus mladých geekov, ktorí dnes z garáží ovplyvňujú budúcnosť. Rovnako v tom však niekto môže cítiť aj misionársku pózu a úsilie zviezť sa na vlne motivačného cirkusu, v ktorom sa točí veľa peňazí.

Globalizácia priniesla túto kultúru kolektívneho stimulovania aj k nám. Najnovšie na konferenciu TechMatch, na ktorej bol G. Kawasaki headlinerom. Vysoká cifra nákladov podnietila otázky o efektívnom nakladaní s verejnými zdrojmi. Zároveň sa však možno pýtať, akú hodnotu má dnes podnikateľské know-how.

Milión eur naliatych do konferencie? Desaťtisíce v honorári pre hviezdneho spíkra? Dve eurá dvadsať za tému v ekonomickom magazíne? Alebo zhruba dvadsať eur za Kawasakiho aktuálnu knihu The Art of the Start 2.0? Práve cez ňu vedie cesta k možnej odpovedi.

Podnikať je pop

Hovoriť dnes o umení začať je úplne namieste. Doba, keď sa biznis dedil v rodinných klanoch a vstupovali doň predovšetkým hráči vybavení kapitálom, je na ústupe. Demokratizácia podnikania spôsobila, že na štartovej čiare stoja čoraz mladšie tváre a je ich z roka na rok viac.

Tým je dané publikum, pripravené absorbovať rozumy. A je mu čo vysvetľovať. Súvisí to jednak s tým, že vstup do podnikania sa digitalizáciou a sieťou webu radikálne zmenil. Navyše sa doň vrhajú ročníky, ktoré sotva dokončili školu a nemali si kedy osvojiť pravidlá hry. Položky relevantnosti a dopytu má tak mentor G. Kawasaki splnené.

Slúži mu ku cti, že pri svojom výklade neklesá na úroveň ezoterických zaklínačov, ktorí omieľajú frázy o tom, ako sa stať úspešným. A keď vytiahne svoju formulku o menení sveta?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa