Zaostávajú v online biznise či práci so sociálnymi sieťami, výsledkom sú rezervy v oslovení kľúčovej skupiny spotrebiteľov – mileniálov. A zraniteľný biznis by sa mohol stať korisťou silnejších hráčov v brandži s košatými portfóliami brandov, ako sú francúzske giganty LVMH či Kering.

Tŕň z päty rodinných luxusných domov by mohli vytiahnuť mladí lídri, ktorí majú bližšie k nastupujúcej generácii zákazníkov a postupne sa zapájajú do rodinného podnikania. Majitelia Prady, manželia P. Bertelli a Miuccia Prada, vkladajú nádeje do svojho staršieho syna, automobilového pretekára Lorenza Bertelliho, ktorý už začal pracovať vo firme. Dúfajú, že raz sa stane ich nasledovníkom v biznise.

Nádej v pretekárskej kombinéze

Tridsaťročný L. Bertelli dostal vlani na jeseň v Prade na zodpovednosť digitálnu komunikáciu, ktorá je najslabším miestom rodinného biznisu. „Lorenzo sa pripravuje na to, aby sa jedného dňa mohol stať šéfom Prady, pokiaľ bude chcieť,“ cituje agentúra Reuters jeho otca P. Bertelliho.

Pravnuk zakladateľa talianskej módnej značky študoval filozofiu, no doposiaľ holdoval najmä rýchlym autám. V posledných rokoch bol jazdcom seriálu automobilovej rely WRC. Popri pretekaní myslel aj na to, že sa blíži čas, keď prezlečie pretekársku kombinézu za elegantné módne kúsky. „Nemyslím si, že mi zostáva veľa rokov na zábavu, pretože čoskoro budem musieť pracovať v rodinnom podniku,“ povedal v roku 2015 talianskemu denníku Corriere della Sera.

Prada hľadá cestu k mileniálom, pomáha aj mladý pretekár

Rodina Arnault a návrhár Karl Lagerfeld (v strede) Zdroj: Gettyimages.com

Značku Prada založil Mario Prada v roku 1913 pôvodne ako podnik na predaj kabeliek a kufrov. Dnes nesie pečať vnučky Miuccie, ktorá si od roku 1978 delí vedenie biznisu s manželom. Ona je dizajnérskou dušou Prady, on sa stará o obchod. Duo sedemdesiatnikov kontroluje v rodinnom holdingu štvorpätinový podiel, zvyšné akcie sú od roku 2011 kótované na burze v Hongkongu. Okrem hlavnej značky Prada patria do ich košiara aj brandy – Miu Miu, Church’s a Car Shoe.

Viaceré talianske luxusné značky, za ktorými stoja bohaté famílie, strácajú lesk

P. Bertelli otvorene hovorí o 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa