Väčšina ľudí dnes robí inú prácu ako predchádzajúce generácie. Najzreteľnejší je postupný dlhodobý prechod od priemyslu k službám. Charakter práce a pracovné návyky sa menia aj pre iné faktory, napríklad pre ekonomickú krízu alebo v dôsledku používania sociálnych médií či mobilných technológií.
Pri práci v kancelárii sa v minulosti kládol dôraz na individuálnu zodpovednosť a výkonnosť, dnes má väčší význam súhra a výkonnosť tímov. Kým kedysi ľudia spolupracovali viac osobne, v súčasnosti komunikujú na diaľku a sú súčasťou virtuálnych tímov.
Kolektívne hodnotenie
Spôsob, akým zamestnanci pracujú, sa neustále mení, no väčšina organizácií tieto zmeny nepremietla do systémov riadenia a hodnotenia výkonu zamestnancov. Niektoré firmy už začali experimentovať a tradičné formy hodnotenia výkonu vymenili za také, pri ktorých viac ako na hodnotení nadriadeného záleží na tom, ako výkonnosť jednotlivca vidí celý tím.
Výhodou potom býva nielen väčšia objektivita, ale aj vyššia rýchlosť spätnej väzby i zrozumiteľnosť. Pre pracovníka môže byť mätúce a demotivujúce, ak má pri každom novom projekte iného šéfa a ak každý z nich hodnotí individuálnu výkonnosť svojich pracovníkov trochu inak.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?