Pri všeobecnom bedákaní nad nedostatkom zamestnancov naprieč všetkými odvetviami je na tom turizmus objektívne ešte horšie, lebo je na množstvo pracovnej sily náročnejší ako iné sektory. V očiach najmä mladých ľudí, ktorí vždy tvorili veľkú časť zamestnancov v horeca segmente, je navyše tento odbor neatraktívny, pretože ide o nepretržité prevádzky alebo prinajmenšom o prácu cez víkendy, ktorá pre nich nie je navyše ani finančne veľmi zaujímavá.
„Dnes sa nikomu nechce slúžiť, ani mladí nechcú v službách pracovať. Navyše nechcú rešpektovať autoritu, netúžia po kariére, chcú voľno a peniaze. Treba povedať aj to, že niektoré profesie v hotelierstve nemajú dobrý imidž,“ zhodnotil situáciu na konferencii Horeca Manažment, ktorá sa konala v hoteli Bellevue vo Vysokých Tatrách, Pavel Hlinka, nestor českého hotelierstva a vedúci sekcie pre vzdelávanie Asociácie hotelov a reštaurácií ČR.
Cudzinci nie sú riešením
Personalistika bola len jednou z tém panelových diskusií, ale ako sa účastníci konferencie zhodli, ak by bola aj celá akcia venovaná len jej, bolo by o čom rozprávať. Na otázku, či sa dá nedostatok zamestnancov riešiť zamestnávaním ľudí z tretích krajín, odpovedal Pavol Norulák, konateľ spoločnosti Across Borderland Consulting, ktorá sa zaoberá náborom pracovníkov z Ukrajiny a ostatných štátov bývalého Sovietskeho zväzu stručne: „Nedá.“
Konštatoval, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?