Že sa o vybočenie O2 (predtým Telefónicy) z bežných koľají postarajú kreatívni finančníci investičnej skupiny PPF, to sa tak nejako očakávalo. Ale nové vedenie O2 sa popritom rozhodlo prekopať aj podstatu jeho biznisu. Spôsobom, aký je v európskom telekomunikačnom priestore raritný.

Hlavný chod

PPF začiatkom minulého roka od pôvodného vlastníka, španielskej spoločnosti Telefónica, kúpila necelých 66 percent akcií českého podniku za bezmála 64 miliárd českých korún (2,5 mld. €). Španieli si nechali päť percent, zvyšok bol v rukách drobných akcionárov, ktorí s nimi živo obchodovali na pražskej burze. V priebehu vlaňajška si PPF cez povinné a dobrovoľné výkupy akcií svoj podiel v O2 o niečo zvýšila na 73 percent.

Výkupy akcií boli len predjedlo. Hlavným chodom bol návrh PPF, aby mu O2 poskytla takzvanú finančnú asistenciu (v preklade do slovenčiny pôžičku) vo výške takmer 25 miliárd českých korún (925 mil. €). Pôžičku mienil majoritný vlastník použiť na splatenie bankového úveru, ktorý si vzal na akvizíciu telekomu. O2 si mala peniaze pre PPF zohnať z externých zdrojov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa