Budamar preberá polovicu Tatravagónky
Investor: prepravná skupina Budamar
Lokalita: Poprad
Investícia: nezverejnené
Zámer: odkúpenie 50 % akcií výrobcu vagónov
Budamar Logistics je dlhodobo najväčšou tuzemskou logisticko-prepravnou skupinou. No podnik zameraný hlavne na prepravu po železnici bude ešte mocnejší – potom, čo sa vo veľkom pustil aj do akvizícií v domácej výrobe vagónov. Už skôr získal tretinu akcií železničných opravovní ŽOS Vrútky v rukách rodiny bývalého politika Víťazoslava Morica. Informáciu o ďalšej transakcii Budamaru nedávno priniesli denníky Sme i Hospodárske noviny.
Aktuálne kupuje aj polovicu akcií najväčšieho výrobcu vagónov v krajine – popradskej Tatravagónky. Tandem jej spolumajiteľov – Alexej Beljajev a Michal Lazar – pritom o vstupe dlhšie rokoval aj s českým zbrojárom a strojárom Jaroslavom Strnadom. O ich podnik sa mali zaujímať aj poľské železnice PKP Cargo či české strojárne Škoda Transportation.
Pod strechou Budamaru, ktorý má aktivity v celom stredoeurópskom regióne, vzniká veľké železničné zoskupenie so štyrmi tisíckami zamestnancov, ročnými tržbami 450 miliónov eur a ziskom okolo 20 miliónov eur. A malo by i naďalej rásť. Veď len Tatravagónka má tento rok kontrakty na výrobu troch tisícok vagónov, teda o polovicu viac ako v minulom roku. Navyše popradská firma rokuje aj o vstupe do krachujúcej českej vagónky Heavy Machinery z Loun.
Budamar je spájaný so štvoricou slovenských miliardárov, ktorí vlastnia moravské hutnícke fabriky a tiež obchodníka so železnou rudou Minerfin – Tomášom Chrenekom, Evženom Balkom, Jánom Moderom i Máriou Blaškovou. Oficiálne však skupinu ovláda maltský investičný fond Priveq Funds so zahmleným vlastníckym pozadím. Necelý štvrtinový podiel v Budamare má aj tuzemský podnikateľ Ivan Petríček.
Zdroj: TREND.sk