Kofola ide po šalátoch

Investor: Kofola ČeskoSlovensko

Lokalita: Česko

Investícia: nezverejnená

Zámer: odkúpenie českého výrobcu šalátov Titbit

Titbit svoje šaláty dodáva veľmi širokej zostave zákazníkov od supermarketov cez čerpacie stanice až po gastrozariadenia. A nielen Česi, ale aj Slováci poznajú tieto šaláty z vlakov spoločnosti RegioJet.

Od leta by v tomto širokom šalátovom biznise mala pokračovať Kofola. Nová širšia ponuka šalátov od Titbitu spestrí aj UGO bary, ktorých má Kofola v Česku a na Slovensku celkovo sedemdesiatpäť.

Predávajúci Titbit vznikol v Česku pred vyše pätnástimi rokmi. Pôvodne sa zaoberal len pestovaním čerstvých byliniek, neskôr však k tomu pridal aj podnikanie s ovocím a zeleninou. Šaláty Titbit rozbehol ako posledné. Do šalátov Kofola investuje preto, lebo aj v jej portfóliu rastú zdravé nápoje a výživa vôbec najrýchlejšie.

Firma, ktorá pôvodne vyrástla na sladených malinovkách, za prvý kvartál tohto roku zaznamenala celkový medziročný pokles tržieb o vyše osem percent na necelých 50 miliónov eur, k poklesu však došlo hlavne na jej najzložitejšom, poľskom trhu. Vetva so zdravšími ovocnými a zeleninovými šťavami a šalátmi UGO jej však rastie.

K novej investícii do zdravšieho jedla prichádza len krátko po tom, ako Kofola zrušila svoj reštauračný koncept NaGrilu. Ten bol však len v počiatočnej fáze rozvoja, a tak skupina na ňom veľa nestratila.