Rozbité cesty rozbíjajú autá. Samozrejmosťou je v takom prípade nafotiť poškodenie vozidla aj s miestom, kde sa to stalo, prípadne zabezpečiť svedkov. A potom nahlásiť škodu. No uplatnenie náhrady má úskalia – aj keď je auto havarijne poistené. „Je viac druhov havarijných poistení. Poisťovňa môže za haváriu vo všeobecných poistných podmienkach považovať len zrážku vozidiel alebo náraz do nejakej prekážky, napríklad zvodidiel. Ale výtlk sa môže aj nemusí považovať za prekážku,“ vysvetľuje Eva Jacková zo Slovenskej asociácie poisťovní.
Poisťovňa môže ponúkať špeciálne pripoistenie pneumatík a diskov. Preto je vhodné si v poisťovni nechať vysvetliť, či všeobecné podmienky pokrývajú poškodenie auta na výtlkoch alebo je nutný dodatočný produkt.
Ak vodiči nemajú havarijné poistenie, cesta k náhrade škody je oveľa kľukatejšia. Znova je základ všetko zdokumentovať, pretože polícia vyráža len k dopravným nehodám alebo k určitým druhom škodových udalostí. K problému s vyčíslením do 3 990 eur polícia nepríde. Po zdokumentovaní treba zistiť, komu poškodená vozovka patrí alebo kto je jej správca. A požiadať o náhradu škody, jej výšku odhadnú v servise. Ak sa so správcom nepodarí dohodnúť, ostáva len súdna žaloba.