BMW radu 6 druhej generácie oslávilo svetovú výstavnú premiéru začiatkom minulého roka ako kabriolet (už sme ho otestovali). Až následne ponuku rozšírilo kupé. Od vlaňajšej jesene sa predáva aj na Slovensku. Využíva identickú technickú základňu. To znamená, že aj klasickú koncepciu (motor uložený vpredu a pohon zadných kolies), prípadne pohon štyroch kolies (xDrive). Na mieste pohonnej jednotky alternujú dva šesťvalce a osemvalec s výkonovým spektrom od 230 kW (313 k) po 300 kW (407 k). Práve najvýkonnejšiu verziu kupé s benzínovým motorom 4,4 l V8, športovou osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom xDrive sme podrobili redakčnému testu.
Už po teste kabrioletu sa nedalo vyhnúť konštatovaniu, že nová mníchovská šestka svojím zovňajškom nepripravila motoristom taký šok, aký vyvolal model prvej generácie. Do histórie totiž odišiel model s rabiátskou a staromilsky provokačnou zadnou partiou. Nová šestka je síce dlhšia, širšia a má aj predĺžený rázvor, napriek tomu opticky vyznieva subtílnejšie. Silnejšou stránkou ešte stále novinky ako schopnosť provokovať je aerodynamicky uhladená fazóna, akoby jej za vzor stál prvý predátor oceánskej fauny. Pritom verzia kupé s nízkou štíhlou a dozadu splývajúcou pevnou strechou má k tomuto vzoru ešte bližšie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?