Šéf českej firmy Avast Software Eduard Kučera obľubuje porovnania s veľkými IT hráčmi. Napríklad: na jedného zamestnanca Avastu pripadá milión používateľov: „To nemá ani Skype, ani Facebook.“ Hoci takéto výroky treba, pochopiteľne, brať s rezervou, aj Avast (do prvého júna tohto roka Alwil) možno považovať za jedného z lídrov vo svojej brandži. Jeho rovnomenný antivírusový softvér patrí k svetovo najpopulárnejším. Dokonca podľa júnového prieskumu spoločnosti Opswat má v porovnaní s konkurenciou najviac používateľov. Postaral sa o to obchodný model: Avast na nekomerčné domáce použitie poskytuje svoj program zadarmo. Napriek tomu – alebo lepšie povedané vďaka tomu – zarába reálne peniaze.

Od krízy k výšinám

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa