Tržby slovenského potravinárstva sa vlani nepohli, no brandža si pripísala jeden z historicky najvyšších ziskov najmä vďaka zlacneniu agrárnych surovín od farmárov. Ale nešlo to ani bez vnútorných úspor na zamestnancoch a mzdách. Neteší však opätovné zhoršenie bilancie zahraničného obchodu s potravinami, keď síce importy na Slovensko klesli, no ešte rýchlejším tempom prišli domáci producenti o niektoré pozície v zahraničí. V odvetví treba naďalej pracovať na modernizácii a zefektívňovaní. A viac sa zamerať na budovanie brandov, pretože práve tie prinášajú stabilnejšie zisky. Iba tak sa bude dať prekonať nevýhodu honosnejšieho dotovania západoeurópskych konkurentov a zvládnuť zmenené toky potravín po zákaze ich vývozu do Ruska.

Až na export dobre

Vlani sa počet podnikov v domácom potravinárstve zvýšil z 248 na 252. Podiel tých stratových spomedzi nich klesol zhruba na štvrtinu, keď v červených číslach skončilo 65 firiem. Predvlani bolo v mínuse o dvadsať viac potravinárov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa