Aktuálne výsledky certifikačnej a inšpekčnej spoločnosti TÜV čerpajú z hodnotení získaných na vzorke 7,3 mil. kontrol. Prebehli v časovom úseku od júla 2009 do júna 2010. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa priemerná poruchovosť kontrolovaných vozidiel zvýšila vo všetkých vekových kategóriách. Je to memento pre samotné automobilky, ale aj motoristov, ktorí venujú menšiu pozornosť pravidelnej údržbe.
Stanice TÜV po každej kontrole vozidla vypracujú protokol s celkovým hodnotením. Do úvahy prichádzajú štyri možné verdikty – bez nedostatkov, ľahké nedostatky, vážne nedostatky a nedostatky nebezpečné pre prevádzku vozidla. Pritom metodika TÜV ako závažné a nebezpečné kvalifikuje napríklad: praskliny, lomy a koróziu na nosných častiach karosérie, opotrebované kĺby závesov kolies, nadmernú vôľu v riadení, zaseknuté brzdové valce, netesnosť brzdového potrubia, poškodené brzdové hadičky, poruchy na elektroinštalácii, netesnosť motora a prevodovky, poruchy osvetlenia, ako aj mechanické nedostatky na motore a prevodovke. Kritériom úspešnosti v rebríčkoch TÜV je práve čo najnižší percentuálny podiel vážnych a nebezpečných nedostatkov na počte preverovaných vozidiel.
Z výsledkov sú zostavené rebríčky spoľahlivosti podľa vekových kategórií. Výsledky novších modelov dokresľujú aj priemerne ubehnuté kilometre, ale na poradie nemajú vplyv, preto sme ich do tabuľky nepripísali.
Čelá štyroch z piatich rebríčkov ovládli modely Porsche. Najmä typ 911 možno na ich základe kvalifikovať ako aktuálny etalón spoľahlivosti. Skvelé výsledky dosiahla aj Toyota. Jej modely Prius a Corolla Verso ukoristili prvenstvo v dvoch vekových kategóriách. Nadproporčné zastúpenie má táto japonská značka aj v prvej pätnástke všetkých rebríčkov. Pritom primát pre hybridný model Prius spochybňuje nepísané pravidlo, že zložitejšia technika musí byť zákonite menej spoľahlivá.