Vďaka vysokému obsahu kapsicínu vyniká táto paprika svojou ostrou a extrémne pálivou chuťou. Špecifický názov Cayenne bol prebratý od názvu mesta vo Francúzskej Guyane. Pokiaľ ste sa niekedy pýtali, kde Porsche zobralo inšpiráciu pre označenie ich SUV, domnievam sa, že ich marketingoví stratégovia nemohli zvoliť vhodnejší názov, ktorý by ich „ostrý“ model vystihoval lepšie.

Nové Porsche Cayenne E-Hybrid kombinuje v sebe športovosť, výkon, luxus a univerzálnosť SUV na každý deň s puncom zábavy a radosti, ktorá sa z automobilového priemyslu už pomaly vytráca.


Porsche Cayenne E-Hybrid: 3,2 litra na 100 kilometrov? Zabudnite

Zdroj: Lucián Rexa

Spojenie nezlučiteľného


Pre skalných fanúšikov značky Porsche bolo predstavenie modelu SUV v roku 2002 šokom a prekvapením, nad ktorým len neveriacky krútili hlavami. Príchod modelu Cayenne však predpovedal už syn zakladateľa značky a konštruktér Ferry Porsche v roku 1989, keď po úspechoch na rely Paríž – Dakar predniesol: „Keď postavíme auto s pohonom všetkých kolies, s patričnými schopnosťami v teréne a dáme naň logo Porsche, ľudia ho budú kupovať.“

Tento vizionár mal pravdu. Od predstavenia prvého modelu v roku 2002 sa predalo viac ako 770-tisíc kusov. Môžeme konštatovať, že Cayenne si našiel pevné miesto u zákazníkov hlavne preto, že jazdí ako skutočné porsche len s terénnymi vlastnosťami SUV. Nový Cayenne vo verzii E-Hybrid na prvý pohľad na mňa pôsobí ako mierny facelift predošlej generácie. Zdanie však klame – zmenilo sa všetko a výrazne k lepšiemu. Nová generácia Porsche Cayenne je o 63 mm dlhšia (celková dĺžka 4 918 mm), 9 mm nižšia a 23 mm širšia. Nové sú nápravy, hliníková karoséria, motorické jednotky, výraznou inováciou prešli brzdy až po úplne nový hybridný pohon.

Proporcie karosérie sú ešte dynamickejšie než predtým, len to chce dlhší pohľad. Obdivný, pochopiteľne. Vpredu dominujú výrazné sériové LED svetlomety, za príplatok adaptívne LED svetlomety až s 84 LED diódami. Vzadu efektný svetelný LED pásik s retro označením Cayenne. Auto pôsobí agresívnejšie než predtým, zároveň elegantne a s gráciou. Výrazne zeleno lakované brzdové strmene a podobne ladený nápis hybrid prezrádzajú, že sa môžem tešiť na hybridnú verziu.


Porsche Cayenne E-Hybrid: 3,2 litra na 100 kilometrov? Zabudnite

Zdroj: Lucián Rexa

Zemetrasenie s hurikánom


Azda nie je náhoda, že v Porsche 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa