Marek Imre zo žilinského hotela Dubná Skala potvrdzuje, že bol vo všetkých ukazovateľoch najlepší v ich 10-ročnej histórii. Daniel Kulla a Tomáš Ondrčka z bratislavského Hotela Devín konštatujú, že najmä letné mesiace prekročili všetky ich očakávania. Príjemne ich prekvapila obsadenosť, ktorá bola v celoročnom priemere takmer 73-percentná.

„Cítime, že Bratislava sa stáva atraktívnejšou pre turistov, ktorí stále považujú Slovensko a Bratislavu za bezpečnú destináciu, kvalita ubytovacích služieb sa zlepšuje a v malej miere prispieva aj zlepšenie propagácie zo strany štátu,“ hodnotí T. Ondrčka.

Nároční slovenskí hostia

Hotelová brandža je veľmi dynamická, najmä čo sa týka zmien v spotrebiteľskom správaní hostí, na ktoré musia hotelieri reagovať. Podľa Mareka Imreho sa s nástupom nových technológií a možností rezervácie ukazuje, že pick up time, čiže čas od uskutočnenia rezervácie po nástup hostí, sa výrazne skracuje.

Zuzana Bieliková z hotela Golfer v Kremnici tvrdí, že už niekoľko rokov sledujú nový trend: slovenskí hostia sú náročnejší ako zahraniční a tiež náročnejší na slovenské hotely ako na tie zahraničné. Katarína Kaňová z hotela Solisko na Štrbskom Plese zase hovorí, že hostia začínajú uprednostňovať opakované krátke pobyty pred jedným dlhším.

Hotelová brandža je veľmi dynamická, najmä čo sa týka zmien v spotrebiteľskom správaní hostí

Podľa Tomáša Kubicu z nízkotatranského Wellness Hotela Chopok hostia majú obrovský záujem o aktívne strávenie dovolenky, napríklad využitím cyklotrás a cyklochodníkov. V regióne Liptova však chýbajú bezpečné cyklochodníky najmä pre rodiny s deťmi. Cyklotrasy sú síce vyznačené, ale mnohé z nich sú len pre zdatných cyklistov.

Zlepšiť podnikateľské prostredie

Slovenskí hotelieri sa zhodujú, že najviac im komplikuje život kvalita podnikateľského prostredia, ktorá sa podľa nich naďalej zhoršuje. Napokon Slovensko obsadilo v rebríčku konkurencieschopnosti v cestovnom ruchu Svetového ekonomického fóra v posudzovaní podnikateľského prostredia jedno z posledných miest v Európe, ale aj vo svete.

„Prijímajú sa nezmyselné zákony, ktoré neprinesú hosťovi ani hotelu nič, iba zvýšenú administratívnu záťaž. Vysoká DPH, vysoké odvody, s tým súvisiace nízke platy,“ vymenúva Zuzana Bieliková. Rovnaký názor má aj Ivan Matina z hotela Aqutermal v Strehovej.

Poplatky autorských zväzom sú doslova likvidačné a pripomínajú výpalníctvo z 90. rokov

„Najväčším problémom v službách vôbec je odvodové a daňové zaťaženie. O byrokracii ani nehovorím, administratíve a účtovníctvu sa v našej firme venujú naplno 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa