Pohľad na horšie výsledky veľkopodnikateľových firiem však naznačuje, že jeho vycúvanie z futbalu je nielen emotívnou, ale aj racionálnou reakciou. Jeho vlajková loď opravovne vagónov ŽOS Trnava zaznamenali výrazný pokles tržieb aj zisku pred úrokmi, daňami a odpismi (EBITDA). V. Poór pre TREND reaguje, že tento biznis je cyklický a už znova smerujú k lepším číslam.
Čistá strata z futbalu
Odchod biznismena z trnavského klubu znamená pre slovenský futbal viac ako prestup akejkoľvek hviezdy. V. Poór reprezentuje charakter fungovania slovenských klubov, v ktorých to bez peňazí oligarchu nejde. Legendárni „Bílí Andeli“ zrejme budú musieť ukázať, že to pôjde aj inak.
Spartak je klub, ktorý pri súčasných príjmoch a výdavkoch nedokáže bez peňazí V. Poóra existovať. Podobne závislé od svojho majiteľa sú napríklad bratislavský Slovan od Ivana Kmotríka či Železiarne Podbrezová od Vladimíra Sotáka.
„Za posledných viac ako dvadsať rokov som do trnavského futbalu investoval viac ako 70 miliónov eur. Táto suma je čistou stratou už po odrátaní skromných výnosov,“ píše TRENDU V. Poór.
Vychádza to v prepočte na 3,5 milióna eur ročne, čo je väčšina rozpočtu Spartaka. V sume sú pravdepodobne zarátané aj investície do štadióna, ktoré išli nad rámec rozpočtu. Tých „vložených“ 70 miliónov eur je číslo, ktoré je ťažko overiť. Predstavitelia klubu ani jeho majitelia či sponzori takmer nikdy o finančnej podpore nehovorili. Ale o ich dôležitosti nemá zmysel pochybovať, keďže partnermi Spartaka boli viaceré Poórove firmy.
Nákupné centrum City Arena už V. Poór predal. Zdroj: Milan David
Sponzoring s otáznym efektom
Viaceré z nich nemali z tejto spolupráce žiadny benefit
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?