Investovať do výhodnej kúpy firmy. Prebrať konkurenta a rozšíriť si podiel na trhu. Podobnými myšlienkami sa za ostatné dva roky zaoberali šéfovia asi všetkých firiem, ktoré práve nemuseli hasiť problémy so suchotami na účtoch. Hoci sa od príchodu krízy hovorí o dobe neodolateľných nákupných možností, aktivita na trhu fúzií a akvizícií sa drží blízko dna niekoľkoročných štatistík.

Hoci niektoré predpovede hovorili, že kríza môže priniesť početné poľovačky na oslabené spoločnosti. Predávať podnik totiž láka v takýchto časoch omnoho menej. Predávajúcich a kupujúcich delí široko roztvorená priepasť cenových očakávaní. Majitelia firiem počítajú cenu, za ktorú by radi predávali, z dlhodobých výsledkov, teda aj z tučných rokov pred krízou. Naopak, akvizičný apetít záujemcov o kúpu sa meria očakávanými výnosmi. Tie realita v porovnaní s minulosťou stlačila dolu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa