Markíza po rokoch dočasne prišla o pozíciu lídra po tom, čo v januári odišla z celoplošného DVB-T, ktoré ju ročne stálo päť miliónov eur. Trhová jednotka bola v novej situácii – do čela pustila svojho rivala Joj. Otázkou bolo, či, respektíve kedy sa Markíza vráti na svoju pozíciu a ako ju ekonomicky zasiahne výpadok sledovanosti. Aj vďaka dobrému načasovaniu odchodu z antén na začiatok roka, keď je záujem inzerentov nižší, sa jej podarilo vykľučkovať relatívne dobre. Objednané kampane podľa vyjadrení mediálnych agentúr televízia dodala, aj keď klienti absorbovali širší priestor, zostalo menej miesta pre potenciálnych ďalších a Markíza sa blížila k vypredanosti netradične aj v úvode roka.

Rozpočty sa nepresúvali

„Odchod z klasickej – neplatenej a anonymnej – terestriálnej distribúcie bol potrebným a rozhodne veľmi úspešným krokom k digitálnej budúcnosti,“ hodnotí spätne rozhodnutie generálny riaditeľ televízie Matthias Settele. Markíza sa síce po pol roku do DVB-T 19. júna vrátila, no len ako súčasť platenej ponuky v režime retransmisie. V kombinácii so zdražením contentu pre operátorov to pre ňu môže mať znásobený priaznivý ekonomický efekt.

Biznis televízie však začiatkom roka neovplyvnilo len strategické rozhodnutie týkajúce sa DVB-T, ale aj slabá výkonnosť formátov. Meniť sa to začalo až so štartom niektorých programov na jar. „Markíza strácala primárne v prvých dvoch mesiacoch roka na Joj, avšak od marca je situácia stabilizovaná z hľadiska trhových podielov a ratingov,“ hovorí Juraj Máťuš, Commercial Director mediálnej agentúry Unimedia.

Na sile začala Markíza naberať, keď nasadila osvedčené programy Tvoja tvár znie povedome a Farma. Relácie ako Baby boom či O 10 rokov mladší potrebný počet divákov predtým nezaujali, prepadol aj seriál Divoký Zapadákov, ktorý televízia stiahla po pár častiach. „Keďže išlo 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa