Investície zadávateľov do nákupu reklamného priestoru v slovenských médiách klesali v roku 2011 už tretí rok za sebou. A zrejme budú aj naďalej. Kým globálne reklamné výdavky rástli a budú aj v roku 2012 vykazovať stúpajúci trend, Slovensko môže opäť očakávať pokles. Odhady mediálnych agentúr hovoria o tom, že vlani reálne výdavky na reklamu medziročne klesli približne o štyri až päť percent, keď dosiahli zhruba 230 miliónov eur. Podľa údajov z výkazu ziskov a strát tržby mediálok síce mierne narástli, no to spôsobili do istej miery vzájomné obchody či refakturácie v nákupných domoch. Možnosť rastu už tradične priniesol najmä digitálny biznis. Agentúry mohli získavať nové zdroje príjmov aj z nových poradenských a analytických služieb. Tie reagujú na potreby klientov, ktorí kladú čoraz väčší dôraz na návratnosť investícií na reklamu.

Pokles tlačí na hranu únosnosti

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa