. Táto nová povinnosť im pribudla v novele zákona o dani z príjmov v rámci boja proti daňovým únikom. Podľa hovorkyne Finančnej správy Patrície Macíkovej musí od tohto termínu evidovať platby v pokladnici a vydávať bločky ďalších 30- až 40-tisíc malých a stredných podnikateľov.

Virtuálka nič nestojí

Podnikateľ si môže vybrať, či pri predaji tovaru alebo poskytovaní služby bude používať klasickú elektronickú registračnú pokladnicu (ERP) alebo virtuálnu (VRP). Ak má viac predajných miest, môže na jednom používať ERP a na druhom virtuálnu. Nákup klasickej stojí vyše 300 eur a ďalšie peniaze musí zaplatiť každoročne za jej servis. Virtuálna pokladnica je bezplatná a môže ju použiť podnikateľ, ktorý mesačne vydá do tisíc bločkov. Ak napríklad v apríli prekročí tento limit, 31. mája mu Finančné riaditeľstvo ukončí používanie virtuálky. A najneskôr od 1. júna musí začať používať klasickú pokladnicu. Používanie VRP už potom nie je možné.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa