Podobné pravidlo platí aj pre sprostredkovateľov, ktorí sú pre niektoré poisťovne jediným zdrojom biznisu, pretože vlastné siete majú len tie najväčšie poisťovne. Tým chce štát v aktuálnej podobe významne obmedziť provízie za úvery na bývanie. Pri novom nastavení prestane byť pre väčšinu predajcov fungovanie v sektore sprostredkovania zaujímavé. Pritom finančné produkty musia podľa slovenských pravidiel predávať klientom predovšetkým zaškolení sprostredkovatelia. Ich vplyvom napríklad výrazne kleslo úročenie hypoték, odkedy začali pre klientov porovnávať podmienky jednotlivých bánk. Tento proces sa môže po neopatrnom schválení obmedzenia provízií zvrátiť.

Papiere pre klienta

Nielen slovenské nové nápady komplikujú poisťovniam – a aj ich klientom – uvažovanie. Napríklad podľa nových európskych pravidiel musia predajcovia klientom predkladať pri investičných zmluvách – teda aj poistení – porovnanie s inými investičnými produktmi. Tam ťahajú investičné poistenia za kratší koniec. V porovnaní budú vychádzať menej výhodne nielen kvôli podmienkam, ale aj preto, že nevyhnutne zahŕňajú rizikovú zložku. Tá stojí klienta peniaze, no nezhodnocuje sa, v porovnaní s čisto investičnými fondmi teda vyjde poistka na pohľad menej zaujímavo.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa