Najväčšiu časť rastu si môže pripísať ING Životná poisťovňa – po predvlaňajšej rekordnej desaťmiliónovej strate vykázala takmer sedemmiliónový zisk. Druhá významná časť rozdielu patrí Allianzu, ktorý tradične zaznamenáva najväčšiu časť zisku celého trhu. Tá po predvlaňajšom prepade (dotvárala veľký objem rezerv na úroky v kapitálovom životnom poistení) stúpla o bezmála 15 percent na 55 miliónov eur. Jej blízka súputníčka Kooperativa, naopak, mierne klesla, v ziskovosti sa na trhovú jednotku opäť prestala doťahovať. Metlife Amslico si drží stabilných takmer 20 miliónov eur. Len prvé tri najziskovejšie poisťovne dohromady predstavujú dve tretiny zisku celého sektora.

Väčšina v zisku

Dohromady sektor za vlaňajšok vyzbieral trochu viac než dve miliardy eur: neživotné poistenie mierne padlo, kým životné stúplo, oba druhy si trh rozdeľujú zhruba na polovicu, pričom životné poistky majú veľmi mierne prevahu. Jediné tri stratové poisťovne v rebríčku – DAS, Mitsui Sumitomo a Ergo – mali vlani náklady so zlučovaním či transformáciou. Poisťovňa právnej ochrany DAS sa po dvadsiatich rokoch na Slovensku zmenila na pobočku svojej nemeckej matky, Mitsui Sumitomo sa presunulo z Londýna do Nemecka, čo ovplyvnilo aj jej slovenskú pobočku. Ergo zasa pohltilo ďalšieho trhového veterána Victoriu-Volksbanken. Po akvizícii medzi ich matkami sa totiž stali sesterskými spoločnosťami a pri ich veľkosti bolo rozumnejšie ich skôr zlúčiť. Okrem týchto troch prípadov všetky poisťovne vykázali čierne čísla a drvivá väčšina z nich aj rast zisku. V tomto roku bude najväčším nepriateľom zisku pre poisťovne stav nízkych úrokov, ktorý hlavne v životných poisťovniach vytvára tlak na tvorbu opravných položiek ku kapitálovým poistkám. Na druhej strane by tento stav mal poisťovne tlačiť k predaju nových poistiek s nižšími úrokmi, ktoré by zarobili i na tie staré, lepšie úročené.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa